• Een geldautomaat voor opnamen en stortingen, en een sealbagautomaat blijven achter.

    Alef Starreveld

ABN Amro sluit kantoor Bergen

BERGEN ABN Amro sluit haar kantoor op het kantoor in Bergen. "Klanten kiezen steeds meer voor nieuwe en moderne manieren om hun bankzaken te regelen. Steeds vaker gebruiken ze een videogesprek (beeldbankieren), telefoon, chat of e-mail. Als gevolg hiervan loopt het bezoek in de kantoren al jaren sterk terug. Ook in Bergen is dat het geval", zo laat de bank weten.

"Inmiddels is het gebruik door klanten van de diensten van de kantoren aan het Plein 29 zelfs zo sterk afgenomen, dat ABN Amro heeft besloten het kantoor op 14 juni te sluiten. Aan het Plein in Bergen blijven een geldautomaat voor opnamen en stortingen, en een sealbagautomaat achter. Ook aan de Dorpsstraat in Castricum sluit de bank haar kantoor. De medewerkers gaan over naar een kantoor in de buurt.

Ook klanten zijn welkom op een ander kantoor, zoals aan de Bagijnenstraat 2 in Alkmaar. Daar zijn tevens geldopnamen en stortingen mogelijk. Voor het vinden van de dichtstbijzijnde geldautomaat kunnen klanten terecht op de website van ABN Amro. Klanten hebben ook de mogelijkheid om op een kantoor bij hen in de buurt uitleg te krijgen over bankieren via internet, mobiel of beeldbankieren.

Directeur Personal Banking Klaas Ariaans: "Wij zien al jaren het bezoek aan kantoren teruglopen. Onze klanten regelen hun bankzaken vooral via internet bankieren en met de app voor mobiel bankieren. Ook voor een hypotheekgesprek kiezen onze klanten al bijna in de helft van de gevallen voor een video gesprek met een adviseur, vaak vanuit hun eigen huiskamer. Daarom gaan we de komende tijd de mogelijkheden nog verder uitbreiden. ABN Amro wil ook in de toekomst alle klanten optimale service en persoonlijk advies bieden. De klant kiest hiervoor zelf het moment en de manier waarop. Tegelijk hebben we met onze Financiële Zorgcoach extra oog voor onze oudere en minder mobiele klanten die op locatie behoefte hebben aan extra ondersteuning bij hun bankzaken." De mobiel bankieren-app wordt ruim 70 miljoen keer per maand gebruikt. Ook het aantal adviezen dat klanten krijgen via Beeldbankieren neemt snel toe. Het bezoek aan kantoren loopt daarentegen de laatste jaren steeds sneller terug. De helft van de klanten komt niet meer en de andere helft komt gemiddeld één keer per jaar op een kantoor.